به گفته وي؛ پاسخگويي، راهنمايي و ارتباط مردمي، دريافت و پيگيري درخواستهاي مراجعان، دريافت انتقادات و پيشنهادات، افکارسنجي و ارزيابي خدمات، مشارکت مردمي در فعاليتهاي همگاني، انتقال نحوه ارائه خدمات در فرايندهاي گردش کار، ارائه آخرين تغييرات حقوقي در ضوابط و مقررات، عضويت مردمي در خانواده سازمان ميراثفرهنگي و آسيبشناسي و گردش کار ماموريتهاي محوله از جمله محورهاي فعاليت ميز خدمت در سازمان به شمار ميرود.
شريفي خاطرنشان کرد: بر اساس اين طرح بايد واحد هماهنگکنندهاي با عنوان ميز خدمت در فضايي مناسب با حضور يکي از کارشناسان مجرب، کارآزموده، متعهد و پاسخگو با اعطاي اختيارات لازم برپا و در قالب اين ميز اطلاعات و راهنماييهاي لازم به مراجعان ارائه شود.
وي خاطرنشان کرد: مسوولان ميز خدمت در هر واحد پس از دريافت مدارک و درخواستهاي مراجعان به امور آنان رسيدگي و در غير اين صورت تاريخ مراجعه بعدي يا زمان ارائه خدمات نهايي را به مراجعان اعلام کنند.
اين مقام مسوول با تاکيد بر اينکه بر اساس بخشنامه معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور بايد ضوابط، مقررات، گردش کار و زمان انجام هريک از وظايف مرتبط با ارباب رجوع به نحو مقتضي در معرض ديد و در اختيار مراجعان قرار گيرد، گفت:در راستاي پاسخگويي سريع و دقيق بايد نتايج اقدامات انجام شده از واحدهاي مربوطه جمع آوري و به مراجعان اعلام شود؛ همچنين در موارد بسيار ضروري نيز پس از هماهنگي با واحد اقدامکننده ذيربط بايد مراجعان به واحدهاي مربوطه هدايت شوند.
شريفي يادآور شد: به منظور جمعبندي و ارائه گزارش به مقام عالي سازمان و معاون توسعه مديريت و سرمايه منابع انساني رئيسجمهور، گزارش جامعي از فهرست تمامي مراجعان و روند خدمات ارائه شده از زمان طرح درخواست تا رسيدن نتيجه به صورت ماهانه به مدير ميز خدمت ارسال خواهد شد.
الف/117
انتهای پیام/